Personen die een bepaald bedrag willen lenen, hebben de mogelijkheid om geheel vrijblijvend een offerte hiervoor aan te vragen bij Amstelgeld. Dit bedrijf gaat op haar beurt verschillende kredietaanbieders op rentetarieven en voorwaarden met elkaar vergelijken. Na een vergelijking gemaakt te hebben en de mogelijkheden op een rijtje gezet te hebben, neemt een medewerker van dit bedrijf contact op met de klant. Om een leningaanvraag in behandeling te nemen, heeft Amstelgeld voldoende informatie over de persoonlijke- en financiële situatie van de klant nodig. Klanten kunnen online een offerte aanvraag formulier invullen en versturen naar Amstelgeld. Hierin moet men onder andere aangeven wat de leenwens is, het aantal bestaande leningen en enkele persoonlijke gegevens.
Klanten hebben de mogelijkheid om een 'Groene Lening' af te sluiten bij Amstelgeld. Dit kan men doen als men bijvoorbeeld zonnecollectoren wenst te plaatsen op het dak, een zonneboiler wenst aan te schaffen, een Micro WKK of HRe- ketel, waterpomp, windturbine en isolatieversterkende wanden en vloeren wenst te plaatsen, maar wat geld tekort komt. De aanpassingen aan de woning verhogen namelijk ook de waarde van de woning en op deze investering geldt ook een fiscale aftrekbaarheid.
Voor personen die hun woning wensen te verbouwen, een tuin wensen aan te leggen, komt een doorlopend krediet of persoonlijke lening beter uit dan een hypotheek. Dit geldt ook voor grote aankopen zoals een vakantiehuis, camper, auto of televisie. Een woonlening is in dit geval een ideale oplossing. Voor een dergelijk lening krijgt de huiseigenaar een super aantrekkelijke rente en bij verbetering van de eigen woning en de restschuld, is de rente ook nog fiscaal aftrekbaar. Bij een woonlening betaalt men namelijk geen notaris- en taxatiekosten en kan men kiezen voor een kortere looptijd. Hierdoor kan men sneller schuldenvrij zijn.
Bij Amstelgeld kunnen klanten ook in aanmerking komen voor een doorlopend krediet. In dit geval wordt de limiet voor het te lenen bedrag van te voren bepaald. Klanten betalen alleen rente op het opgenomen geleende bedrag en de rente is over het algemeen lager dan bij andere leenvormen. Hoe hoger het leenbedrag is des te lager de rente. Het lenen van een hoger bedrag komt de klant dus veel voordeliger uit. Verder is de rente in dit geval variabel. Meestal wordt 1 of 2% van het limiet per maand afgelost door de klant. Verder heeft men de mogelijkheid om het eventueel afgeloste bedrag wederom op te nemen indien nodig. Daarnaast kunnen klanten hun lening boetevrij eerder aflossen bij Amstelgeld.
Klanten hebben ook de mogelijkheid om een persoonlijke lening af te sluiten bij Amstelgeld. In dit geval leent men een vast bedrag en lost men elke maand ook een vast bedrag af gedurende een vastgestelde periode. Nadat men een deel van het bedrag afgelost heeft, kan men deze niet meer opnemen zoals dat het geval is bij een doorlopend krediet. De rente gedurende de looptijd staat vast en is over het algemeen hoger dan bij een doorlopend krediet. Meestal vragen personen een dergelijke lening aan voor de aanschaf van een auto.
Amstelgeld Algolweg 15 3821 BG Amersfoort Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice van Amstelgeld via het nummer 0334610007. Men kan ook een fax sturen naar het nummer 0334658856. Amstelgeld is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 21:00 uur en op de zaterdag van 09:00 tot en met 14:00 uur.
Klacht
Op het moment dat de creditaanvraag door de afgewezen wordt dan verandert het gedrag van mensen van Amstelgeld ook radicaal. Zij bellen niet eens om te laten weten dat de aanvraag afgewezen is maar zij sturen een onpersoonlijk mail over de afwijzing. En als je een vraag over de afwijzing hebt krijg je aan de telefoon iemand die totaal niet aardig is, heel kil en afstandelijk en erg kortaf.
Ook al geef je aan dat er binnenkort in je financiële situatie wat gaat veranderen in de positieve zin willen zij niet luisteren omdat zij er niet meer in geloven.
Ik vind dat schandalig en heel onprofessioneel. Ik wil ze NOOIT maar dan ook NOOIT meer bellen..
Trouwens wat zij dachten dat het onmogelijk was is wel een andere instantie gelukt. Dus zo goed zijn ze niet eens..
Sterke punten
Hebben niet..
Zwakke punten
Teleurstelling in elk punt